måndag 6 april 2009

Besök från Sverige #7 & #8, besök i Sverige #1

Bloggen har havererat! Än en gång har det hänt alltför mycket för att jag ska hinna skriva något om det. Livet i Berlin accelererar... Men hur kommer det sig då att jag nu helt plötsligt hinner uppdatera? Jo, för att jag just nu befinner mig i Kalmar, vars turistslogan enligt säkra källor* är - where nothing happens.

Mats (pokerkungen) kom på besök från Argentina och Hjalmar från Kalmar, så gick bilen upp till Sverige igår kväll. Varför inte tacka ja till en gratis käftsmäll tänkte jag och packade in mig i baksätet för en vecka i Sverige. Fick ångest redan på båten när det var en äcklig kärring som bräkte på skånska i högtalarna.

In other news så kom den första sommardagen till Berlin i veckan med 21 grader och strålande sol. Flera i rad faktiskt. Med dem kom första grillningen också. Det var ett hårt race mellan hamburgare och Thüringerwurstarna, men i slutändan tog nog barbarburgarna hem vinsten. Nu börjar vi uppskatta takterassen ännu mer.

Pokern? Appbjaah. .. dödsstraff.

*2009 BATA - Barbarian American Travel Agency

3 kommentarer:

  1. somliga har la namnsdag idag, så grattis. och jag vet att du älskar att vara i samma land som mig igen :)

    SvaraRadera
  2. jag tycker du ska byta från poker till nåt där du inte förlorar lika mycket. enarmad bandit kanske, eller aktier.
    förövrigt var jag i kalmar i söndags, det var strålande vackert!

    SvaraRadera
  3. Larken Larkensson9 april 2009 kl. 02:07

    Vi går framåt, aldrig bakåt!

    SvaraRadera