söndag 18 januari 2009

15 000 händer spelade

Klicka bilden ovan för full storlek.

Med 15 000 händer spelade kan jag konstatera ett... hrm.. smärre minus.

Den röda pilen är den tidpunkt då jag började tillämpa strategi v0.11. AI-uppgraderingen har alltså haft god effekt. Vad som sedan hänt mellan 15 000 och 15 263 händer kan vi ju återkomma till senare...

Den tunna gröna linjen, All-In EV, är en slags tur-reducerad version av verkligheten. I alla händer där en eller fler spelare gått all-in så visar den ett resultat som är justerat efter sannolikhet. Vinner jag t ex en all-insituation där jag har 20% chans att vinna potten så visar den, istället för en reell vinst på säg £10, en förlust på £3. (Dvs det resultat som hade uppkommit om man spelat upp samma hand 1 miljon ggr.) Nog pokerskola för nu. Summa summarum så tycker jag iallafall att jag borde vunnit mer. Precis som alla andra pokerspelare.

Den tunna röda linjen är en krigsfilm med bl a Sean Penn och JAMES Clooney i rollerna.

1 kommentar: