fredag 16 januari 2009

Poker strategy™ v0.11

I måndags ägnade jag dagen åt att utvärdera mitt spel hittills och titta på förbättringar. Jag startade en tråd på TwoPlusTwo där jag lade upp stats och bad om råd. Stället visade sig vimla av barmhärtiga samariter som var över mig som ryssar på vodka och gav både klockrena och smutsiga råd. En extremt bra MSN-diskussion med Pokerkungen i Rio gav mer data och korrigerade en del av forumtjattret. Till slut hade jag den här listan:

  1. Syna nästan aldrig 3bet. 4betta om jag har stål, annars gråt en tår och folda
  2. Stjäl maximalt från BTN och SB - även om miffona synar kan jag oftast sno potten med ett cbet
  3. Cbetta aldrig mot flera motståndare om jag inte har träffat hårt
  4. Cbetta i stort sett alltid mot en motståndare
  5. Om jag cbettat tom och fått syn, se handen som förlorad. Dvs hands off 2nd barrel
  6. Openlimpa aldrig. Aldrig alltså. För helvete!

Efter att ha tillämpat de här råden har utvecklingen påmint om en fallskärmshoppare som just vecklat ut fallskärmen. Mkt positivt. Nästa steg blir att slå i marken. Graf kommer vid 15 000 händer.

En annan glädjande sak med dagens pass var att det var lite mer glöd i chatten. Den som hanterat glöd vet också att man måste blåsa lite på den ibland så att den håller sig vid liv. Här är ett representativt utdrag:


Dealer: Game #6960640063, Hero wins pot (£1.09) with A Pair of Aces, Queen high [stacking Cha120818]
Paulc77: please rebuy
Cha120818: suk my big kock lads
Xdeusx: lol
Paulc77: please keep playing

***

Jnrhook: go away barnesman
Jnrhook: go on piss off
Tomtom013: lol
Jnrhook: oi u fuk off
Tomtom013: uv woke him up
Jnrhook: lol
Tomtom013: pity
Hero: What's wrong with Barnesman?
Tomtom013: he wins
Hero: what a stain on loserland he is then
Jnrhook: keeps sittin out
Hero: sittin out i DO hate
Tomtom013: yes damn rite
Hero: blocking a fish trap so to speak
Bamseman: lol
Tomtom013: loooooool, n1, kinda know wat u mean

Bamseman: Hey JnrDICK
Tomtom013: i mean k 3 WTF
Bamseman: hes a retard
Jnrhook: i woz bluffn
Tomtom013: is it because they were suited
Bamseman: sure
Jnrhook: oi barnesman hant u gone yet
Jnrhook: go on piss off
Bamseman: im here to piss on u wanker
Jnrhook: r u dyslexic
Tomtom013: whats dyslexic
Bamseman: its fun to watch u play retard
Jnrhook: so wot, ur mum is as wel but i dnt complan
Bamseman: why dont U play with ur boyfriend instead asshole
Tomtom013: lol, you argue like you play. shite and out of your arsehole



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar